Példakép elismerést kapott Majoros Béla az év üzletembere díjátadón
A magyar üzleti és zenei világ élvonalának részvételével rendezték meg a jubileumi, tizedik EY Az év üzletembere program díjátadó gáláját Budapesten 2013.11.16-án. A "Példakép" elismerést Majoros Béla, a Csaba Metál Öntödei Zrt. vezérigazgatója kapta.
Az EY 1986-ban Amerikában indította útjára az Entrepreneur Of The Year (EOY) programot, az egyetlen nemzetközi, védjegyoltalommal ellátott üzleti díjat, amely az elismeréshez vezető erőfeszítésekről, kitartásról, hitről, valamint a kimagasló teljesítményt felmutató üzletemberekről szól. 2003 óta Magyarországon is odaítélik a kiemelkedő presztízsű kitüntetést.
Az EY világszerte nagy presztízsű üzleti elismerésének hazai díjazottjait minden évben egy független bírálóbizottság választja ki, nemzetközileg felállított kritériumrendszer alapján.
A "Példakép" különdíjat idén Majoros Béla nyerte el. A Csaba Metál Öntödei Zrt. vezérigazgatója 1974-ben a Budapesti Műszaki Egyetemen szerzett mérnöki képesítést, majd a Békés Megyei Állami Építőipari Vállalatnál kezdte karrierjét. A könnyűfémöntéssel a 80-as években ismerkedett meg a Gyulai Könnyűfémöntő és Betonelemgyártó Vállalatnál, később Németországban lehetősége volt elmélyülni a szakma rejtelmeiben.
1993-ban alapította meg saját vállalkozását Békéscsabán, ahol egymaga készítette az első öntvényeket. A kemény munka és a folyamatos fejlesztések eredményeként a cég egy 8 milliárd forint árbevételű és több mint 600 főt foglalkoztató vállalattá nőtte ki magát egy munkanélküliség által súlyosan érintett térségben. Majoros Béla József irányításával a vállalat egy egyedülálló, nyomásos alumínium-öntészeten alapuló nagy-gépes technológiát honosított meg Magyarországon, ami kitörési pontot jelentett a cég számára. Mivel a régióban nincs hagyománya a nyomásos alumínium-öntészetnek a tulajdonos jó érzékkel, az ország különböző területeiről válogatta össze a közvetlen munkatársait. A Csaba Metál Öntödei Zrt. olyan nagynevű járműgyárak közvetlen beszállítójává vált, mint a németországi BMW és a Volkswagen.
A vállalkozás a gazdasági válság közepette is tudott élni a lehetőségekkel, bővítette termelését, növelte az alkalmazotti létszámát. A nyertes által kialakított vállalati kultúra a közvetlen munkatársak tudására alapozva nagy önállóságot biztosít számukra.
A részvénytársaság számos elismerésben részesült az elmúlt években, többek között 2011-ben átvehette az URBANUS midibusz kifejlesztéséért és gyártásáért a Magyar Termék Nagydíjat, ezt követően pedig a Nemzeti Külgazdasági Hivatal "Az év magyar beszállítója" díjat ítélte oda a társaságnak.
A cég középtávra szóló stratégiája a piaci részesedés növelését és az árbevétel dinamikus emelkedését tűzte ki célul.
Forrás: MTI, HVG